SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sandåkerns Sportklubb
Innebandy
Pojkar 14

Information kring innebandy P14
2024-10-23 09:12

Hej alla föräldrar! 

 

Inför innebandysäsongen i år har vi ledare valt att inte inleda säsongen med något föräldramöte- istället skickar vi ut denna information. 

Så väldigt viktigt att alla läser detta och är uppmärksam på kallelserna som kommer. 

 

Träningar: 

  • Våra träningstider är måndagar kl. 17:50-19:00 på Musköten, onsdagar kl. 17:50-19:00 på Grubbehallen. Viktigt att spelarna är på plats och redo då träningen börjar.  
    Vi har i år valt att samlas i omklädningsrummet 10 minuter innan träningen startar för att hinna gå igenom träningsupplägg, göra oss redo mm.
    Vi kommer även vilja samla spelarna i omklädningsrummet efter träningen och kort summera träningen innan spelarna beger sig hemåt.
     
  • Viktigt att ni svarar på kallelserna inför både matcher och träningar - så vi kan planera bra träningar och ha med oss ”rätt” antal spelare till matcherna. 
  • Förbered era barn så de har ätit någonting så de har energi till träningarna. 
  • På träningarna behöver inneskor, glasögon (obligatoriskt), klubba och vattenflaska vara med. 
  • Vi behöver hjälp av föräldrar med att bygga och plocka bort sargen innan och efter träningarna- framförallt på Grubbehallen. 

 

Matcher: 

  • Vi har anmält tre lag till seriespel, alla tre lagen har matcher varje helg. Det betyder att alla spelare kommer bli kallad på en match per helg. 
  • Alla spelare kommer spela med alla och vi kommer kalla olika konstellationer av barn till alla matcher. 
  • Vi kommer kalla extra spelare till varje match för att alltid vara 9 spelare.  
  • Vi spelar 4 vs 4 + målvakt, matcherna är 2* 20 minuter. 
  • För att kunna ställa upp på matcherna med 9 spelare är det viktigt att ni svarar på kallelserna i tid och alltid meddelar Elin, 070-5588433 om ert barn är sjukt och inte kan spela en match ni tackat ja på. Meddela detta så snart ni gör bedömningen att spelaren blir hemma, detta så vi har chansen att kalla in en ny spelare. 
  • Om ert barn har förhinder och inte kan spela en match på exempelvis lördagen- om ert barn kan spela på söndagen samma helg - hör av er till Elin så kan vi alltid försöka flytta matchdag för spelaren så alla spelare får chansen att spela en match per helg. 
  • Spelarna kommer få nya vita matchtröjor- de har ännu inte kommit men kommer när som helst 😊 
  • Vid varje hemmamatch kommer vi kalla en matchvärd och två till sekretariatet. Föräldrarna kallas till matcher som deras barn spelar, så läs noga under informationen på alla kallelser där det framkommer vilka som är matchvärd och i sekretariat. 
    Se information nedan vad de rollerna innebär. Om ni inte kan utföra uppdraget på den match ni blivit kallad så får ni själva byta mellan varandra. 

 

 

Sekretariat: 

På varje hemmamatch behöver vi två föräldrar som sitter i sekretariatet och sköter matchklockan och protokoll. De som sitter i sekretariatet börjar med att bygga sargen - om den inte är byggd.

  • Klockan ska endast stoppas vid mål eller på signal från domaren. Inga målskyttar eller assister rapporteras in utan endast slutresultatet behöver fyllas i.

  • Planmått för sargbygge är 30*15,
    vilket betyder på långsidan: (30 meter) 11 raka sargbitar + 2 hörnbitar,
    på kortsidan: (15 meter) 5 raka sargbitar + 2 hörnbitar. Se bild på planmåtten här.

 

Matchvärd: 

Vi har i år valt att matchvärden ska ansvara för fikaförsäljning under våra hemmamatcher.  

Instruktionen finns nedan samt här.

  • Fikalåda finns att hämta hos Elin (Flöjtstråket 4), stäm av tid för att hämta fikalådan med Elin 070-5588433. 
  • I fikalådan finns det två termosar, kaffepaket, kaffefilter, tepåsar, muggar, servetter, godis, läsk, festis, prislista och instruktion till fikaförsäljningen. 
  • Fikaansvarig brygger kaffe hemma innan matchen och fyller termosarna. 
  • Koka vatten till te och fyll i egen termos. 
  • Baka en långpannekaka eller motsvarande antal i bullar/muffins 
  • Köp och ta med laktosfri mjölk till kaffe/te 
  • Efter matchen ansvarar fikanasvarig för att diska ur termos och lämna tillbaka fikalådan till Elin (gärna samma dag då vi ibland kan ha hemmamatcher på både lördag och söndag)
     
  • Vi startar med att kalla matchvärd från och med matcherna nästa helg 2-3 november.

 Frågor eller funderingar- hör av er till Elin

 

/Ledarna 

Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från sektionen
Innebandyverksamheten, 02/02 08:34 
Innebandyverksamheten, 02/11 17:04 
Innebandyverksamheten, 23/09 08:00 
Nyheter från föreningen
Sandåkerns Sportklubb, 18/03 15:43 
Sandåkerns Sportklubb, 12/03 18:20 
Sandåkerns Sportklubb, 12/02 13:58 
Sandåkerns Sportklubb, 25/10 11:00 
Sandåkerns Sportklubb, 08/05 16:00 
 
I samarbete med